Μενού

Το e-mail marketing

E-MAIL MARKETING

……Όμως, κάποιες λάθος τακτικές στο e-mail marketing, αρκετές φορές καταλήγουν σε ένα ατέλειωτο spamming, δημιουργώντας έτσι μια πολύ σημαντική πηγή ενόχλησης για όσους χρήστες του διαδικτύου επιθυμούν να διατηρούν καθαρό το e-mail τους. Το θέμα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γι’ αυτό θα γίνει εκτενής αναφορά στις δύο σελίδες που ακολουθούν.

ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΑΝ ΕΙΣΤΕ E-MAIL MARKETER

*** Μην αγοράζετε έτοιμους καταλόγους με e-mail διευθύνσεις. Οι εταιρίες που κάνουν αυτή τη δουλειά, συνήθως κινούνται στα όρια του νόμου (ενίοτε, ολότελα μέσα στην παρανομία). Το πιθανότερο είναι, απλά, να χρησιμοποιούν λογισμικό που έχει κατασκευαστεί με αυτή την αποστολή, δηλαδή τη συλλογή e-mail διευθύνσεων από το διαδίκτυο. Σε κάποιες περιπτώσεις (περισσότερο οργανωμένες) απασχολούν λίγους εργαζόμενους για να κάνουν το τελικό σκούπισμα από το ελληνικό διαδίκτυο, επιδίδονται δηλαδή σε ένα ατέλειωτο σερφάρισμα συλλέγοντας όποια e-mail διεύθυνση πέσει στη διαδρομή τους. Καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι οι διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτελούν τα καύσιμα για τις προσπάθειες που κάνετε στο email Marketing. Αγοράζοντας, όμως, από αυτούς ένα CD με “5.000 διευθύνσεις” (στο διαδίκτυο υπάρχουν ξένες εταιρείες που διαθέτουν CD με εκατομμύρια διευθύνσεις) γίνεστε θύμα των επιτήδειων και της απληστίας σας.

Πρώτα-πρώτα το να στέλνετε διαφημιστικά e-mail επί “δικαίων και αδίκων” είναι παράνομο, αυτό θα πρέπει να σας γίνει απολύτως σαφές. Ας πάμε τώρα στο “πολύτιμο” CD που μόλις αγοράσατε και γεμάτος προσδοκίες κρατάτε στα χέρια σας. Πολλές από αυτές τις διευθύνσεις δεν ισχύουν πλέον. Πρόκειται για webmail λογαριασμούς, δηλαδή για e-mail τύπου Hotmail, Yahoo! κ.ά. Οι ιδιοκτήτες τους, όταν είδαν να καταφθάνουν οι πρώτες μεγάλες ποσότητες spam, τους εγκατέλειψαν για να ανοίξουν καινούργιους. Αν κάποιοι δεν το έχουν κάνει ακόμη, σκεφτείτε ότι μαζί με το δικό σας διαφημιστικό e-mail καταφθάνει στο mailbox τους και ένας μεγάλος αριθμός spam, που διαγράφουν εκνευρισμένοι χρησιμοποιώντας το τυφλό σύστημα.

Σκεφτείτε, επίσης, ότι το e-mail τους έχει καταγραφεί από πολλούς spammer (εταιρίες ή άτομα που συλλέγουν ανεξέλεγκτα e-mail διευθύνσεις) σε ολόκληρο τον κόσμο, και έχει επιμελώς ταξινομηθεί στα προς πώληση CD τους, ενώ ακόμα και αυτός που σας πούλησε το CD που έχετε στα χέρια σας, έχει ήδη αρκετούς σαν εσάς στο πελατολόγιό του. Με δυο λόγια, έχουν ήδη ξεζουμίσει τον δυνητικό σας πελάτη, ο οποίος δεν αποκλείεται να επιθυμούσε μια επικοινωνία μαζί σας, μόνο και μόνο για να σας ρίξει ένα γερό χέρι ξύλο.

Στη συγκεκριμένη σελίδα, όταν κάνω λόγο για το e-mail marketing αναφέρομαι πάντα στη διαφημιστική επικοινωνία που γίνεται κατόπιν συναίνεσης του παραλήπτη. Π.χ. σε αυτόν που έχει εγγραφεί στην mailing list που διαθέτετε ή σ’ εκείνους που αγόρασαν κάποιο προϊόν ή κάποια υπηρεσία από εσάς (σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης διαγραφής από τις λίστες των παραληπτών της διαφημιστικής αλληλογραφίας σας αλλά γι’ αυτό θα μιλήσουμε αναλυτικότερα λίγο παρακάτω).

Και κάτι ακόμα. Μια μικρή λεπτομέρεια Όλοι όσοι βρίσκεστε στον κύκλο πώλησης και αγοράς CD με συλλογές ηλεκτρονικών διευθύνσεων (σ.σ.: νέο είδος συλλογής, παλιά μάζευαν πεταλούδες) μέχρι πριν από λίγο καιρό ήσασταν μια χαρά e-mail marketer. Σήμερα είστε μια χαρά spammer, δηλαδή παράνομοι, τουτέστιν ανά πάσα στιγμή κινδυνεύετε από την τσιμπίδα του νόμου.

20 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ E-MAIL MARKETING

1) Mάθετε για το θέμα του spamming. Δεν θα πρέπει να κάνετε καμία ενέργεια e-mail marketing ή να μπείτε στην παραμικρή δαπάνη, αν δεν μάθετε για το spamming και δεν μελετήσετε διεξοδικά κάθε παράμετρό του. Σε αυτό το website και σε ξεχωριστές σελίδες θα βρείτε μια αναλυτικές αναφορές για το θέμα, οπότε αν ενδιαφέρεστε να γίνετε email Marketer σάς προτείνω να τους δώσετε τη δέουσα προσοχή. Ακόμα κι αν έχετε τις καλύτερες προθέσεις στο e-mail marketing, ο τομέας αυτός έχει δυσφημιστεί στο μέγιστο βαθμό από ποικίλες δράσεις του διαδικτυακού εγκλήματος.

2) Μετά από τα παραπάνω, είναι λογικό να συμπληρώσουμε ότι το πρώτο που θα πρέπει να φροντίσετε είναι να προσφέρετε στους παραλήπτες σας τη δυνατότητα τής άμεσης διαγραφής τους από τις λίστες σας. Είναι εκπληκτικά μεγάλος ο αριθμός των παραληπτών που, χωρίς να έχουν καμία πρόθεση διαγραφής τους, ρίχνουν μια ματιά στην τελευταία γραμμή του e-mail σας για να δουν αν τους προσφέρετε αυτή τη δυνατότητα. Ούτως ή άλλως πρόκειται για κάτι υποχρεωτικό, αλλά ακόμα και σήμερα αρκετοί συνάδελφοί σας e-mail Marketer το παραβλέπουν ή το αγνοούν. Αν, όμως, κάποιος ενημερωμένος χρήστης λάβει από εσάς ένα τέτοιο “απρόσεχτο” διαφημιστικό e-mail, μπορεί, αν το θελήσει, να σας φέρει σε δύσκολη θέση. Αν δεν το γνωρίζετε ήδη, να είστε σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα θα το διαπιστώσετε στην πράξη.

3) Οργανώστε σωστά το περιεχόμενο του διαφημιστικού σας e-mail ή του δελτίου σας. Θα πρέπει ο αναγνώστης να έχει τη δυνατότητα μιας πρώτης γρήγορης ανάγνωσης, ώστε να εντοπίσει χωρίς χρονοτριβή και κόπο τα περιεχόμενα που ενδεχομένως να τον ενδιαφέρουν. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω ενός πίνακα περιεχομένων στην αρχή του e-mail και με έντονα τονισμένα (bold) στοιχεία-τίτλους των παραγράφων που ακολουθούν.

4) Σίγουρα θα σας προβληματίσει αν θα πρέπει να στέλνετε “πλούσια” e-mail (με γραφικά κ.ά.) ή απλά (μόνο κείμενο). Αυτό είναι ένα αρκετά μεγάλο θέμα προς συζήτηση. Οι πεπειραμένοι χρήστες του διαδικτύου προτιμούν το απλό κείμενο, γιατί γνωρίζουν κάποιες “ιδιομορφίες” των HTML e-mail. Όλοι οι υπόλοιποι προτιμούν το HTML, γιατί, αν μη τι άλλο, φθάνει σ’ αυτούς ένα καλαίσθητο μήνυμα που μπορεί να τους ενδιαφέρει (σημειώστε, όμως, ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν συστήματα που δεν μπορούν να διαβάσουν μηνύματα HTML, γι’ αυτό καλό θα είναι, αν επιλέξετε τη λύση αυτή, να φτιάχνετε και ένα δεύτερο e-mail με απλό κείμενο).

Σε γενικές γραμμές και επειδή οι πεπειραμένοι χρήστες δεν αποτελούν την πλειοψηφία, τα HTML μηνύματα έχουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και σύμφωνα με στατιστικές- δίνουν μεγαλύτερα ποσοστά άμεσης ανταπόκρισης. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι άλλο HTML e-mail και άλλο ιστοσελίδα. Διαφορετικοί κανόνες ισχύουν σε εικαστικό και κειμενογραφικό επίπεδο- σε κάθε είδος και θα χάσετε “πόντους” αν αγνοήσετε αυτή την πραγματικότητα. Με τα HTML μηνύματα μπορείτε να έχετε τον πλήρη έλεγχο της αλληλογραφία σας. Γνωρίζετε αν ο παραλήπτης έλαβε το μήνυμα ή το δελτίο σας, πού ακριβώς κλίκαρε κ.ά. Με τον τρόπο αυτό “παρακολουθείτε” όλες τις κινήσεις των παραληπτών σας και μπορείτε να αναπροσαρμόσετε τις κινήσεις σας σύμφωνα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά τους.

5) Αποφύγετε τα κεφαλαία γράμματα. Γενικά, στο διαδίκτυο, η χρήση των κεφαλαίων θα πρέπει να αποφεύγεται (εκτός των περιπτώσεων που κρίνεται ως απολύτως απαραίτητη) πόσο μάλλον σε μια προσπάθεια επικοινωνιακής προσέγγισης. Ποτέ μην χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στην περιοχή “Θέμα” του διαφημιστικού σας e-mai l. Στην ίδια περιοχή (“Θέμα”) μην κρύψετε τον σκοπό για τον οποίο επικοινωνήσατε με τον παραλήπτη σας, χρησιμοποιώντας μάλιστα ανόητες και πολύ συχνά- ύποπτες προσεγγίσεις (π.χ. “Γεια σου!”, “Σκεφτόμουν πώς μπορούμε να συνεργαστούμε”, “Μια μεγάλη ευκαιρία!”). Ο παραλήπτης δεν είναι φίλος σας, δεν τον ξέρατε από χθες και δεν είναι τόσο θύμα όσο κάποιοι μπορεί να θεωρούν.

Έτσι, λοιπόν, ακόμα κι αν από μόνος του έχει εγγραφεί στη mailing list σας, θα θεωρήσει ότι τον κοροϊδεύετε και θα διαγραφεί αμέσως (αν δεν σεβαστείτε την επιθυμία του, μπαίνετε σε τακτικές spamming). Πάντως, είναι κατανοητή η προσπάθειά σας να επινοήσετε έναν ιδιαίτερα επικοινωνιακό τίτλο που θα προκαλέσει τους παραλήπτες να διαβάσουν το μήνυμά σας. Αυτό που θα θέλαμε να σημειώσουμε είναι ότι, όσο κι αν φαίνεται απλό, ένα θέμα διατυπωμένο περιληπτικά και με σαφήνεια, χωρίς λογοπαίγνια, εξυπνακισμούς και αινιγματικές φράσεις, πολύ συχνά λειτουργεί εκπληκτικά καλά! Οι χρήστες του ίντερνετ έχουν κουραστεί από τους δήθεν ευρηματικούς τίτλους και τις μεγάλες, χωρίς αντίκρισμα υποσχέσεις (αντίλογος: και στο ίντερνετ τα πάντα είναι σχετικά, ενώ καθημερινά προστίθεται ένας μεγάλος αριθμός “νέων χρηστών έτοιμων για όλα”).

6) Το περιεχόμενο του διαφημιστικού σας e-mail θα πρέπει να είναι σύντομο, απλό και περιεκτικό. Απευθύνεστε στο μέσο χρήστη, που δεν έχει τον χρόνο και την όρεξη για κάτι περισσότερο. Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις στις οποίες τα περιεχόμενα θα πρέπει να είναι αναλυτικά, αλλά αυτό αφορά μόνον κάποιες εξειδικευμένες ενημερώσεις που έχουν ζητηθεί από τους παραλήπτες. Είναι όμως κατανοητό ότι, αρκετές φορές, δεν είναι δυνατόν να περάσετε τα μηνύματά σας σε “τίτλους” ή με αποσπασματικές περιγραφές. Στην περίπτωση αυτή εντάξτε στο μήνυμά σας συνδέσμους (links) που θα οδηγούν στην ιστοσελίδα σας, για περαιτέρω ενημέρωση. Έτσι, θα έχετε επιπλέον κλικ, θα υποδεχτείτε τους αναγνώστες στο “σπίτι” σας και θα μπορείτε να μετρήσετε ακόμα καλύτερα τα αποτελέσματα της e-mail διαφημιστικής εκστρατείας σας. Κάθε κλικ είναι μετρήσιμο και η ανάλυσή του μπορεί, στη συνέχεια, να χρησιμοποιηθεί για να προσαρμόσετε τα μελλοντικά σας μηνύματα ή δελτία στα ενδιαφέροντα των παραληπτών σας.

7) Το e-επιχειρείν , έχει πεδίο αναφοράς 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν συμβαίνει το ίδιο στο e-mail marketing, κυρίως όταν το κοινό-στόχος σας είναι οι επιχειρήσεις. Στην περίπτωση αυτή καλό θα είναι να περιορίζεστε σε 3 ημέρες την εβδομάδα. Αποφύγετε τις μέρες: Σάββατο, Κυριακή & Δευτέρα – κι αυτό γιατί ουσιαστικά όλη η αλληλογραφία καταλήγει στο άνοιγμα της Δευτέρας, όπου στο mailbox του παραλήπτη σας θα έχει συσσωρευτεί πολλή αλληλογραφία, αφήστε που οι περισσότεροι δεν βρίσκονται και στα μεγαλύτερα κέφια τους Αποφύγετε όμως και την Παρασκευή, κατά την οποία οι περισσότεροι είναι λίγο φευγάτοι ή βιάζονται να τακτοποιήσουν όλες τις εκκρεμότητές τους στο κλείσιμο του πενθήμερου.

Οι πιο κατάλληλες ώρες για την αποστολή της διαφημιστικής αλληλογραφίας σας είναι μεταξύ 11 π.μ. και 3 μ.μ. Αν οι παραλήπτες σας είναι οικιακοί χρήστες, προτιμήστε το τριήμερο της Παρασκευής, του Σαββάτου και της Κυριακής, για ευνόητους λόγους. Γενικά, θα πρέπει να αποφεύγετε τις e-mail marketing καμπάνιες σας σε περιόδους όπου “μαζεύονται” αργίες ή στις διακοπές. Π.χ. οι περίοδοι των Χριστουγέννων και του Πάσχα και ο μήνας Αύγουστος θα πρέπει να αποκλειστούν, κι αυτό γιατί οι απογοητευμένοι επιστρέφοντες στο σπίτι ή στη δουλειά τους, θα έχουν, πέρα από την κακή τους διάθεση, να αντιμετωπίσουν και ένα μεγάλο αριθμό αλληλογραφίας, προσωπικής και διαφημιστικής. Η δεύτερη, καταλαβαίνετε πού θα καταλήξει, όπως και οι όποιες προσπάθειες και προσδοκίες σας. Τέλος, αποφύγετε τις πολύ πρωινές αποστολές, δεδομένου ότι ένας σημαντικός αριθμός παραληπτών τείνει στο να διαγράφει όλα τα μηνύματα μαζικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ώστε να αρχίσει την ημέρα του με καθαρό inbox

8) Μην είστε ποτέ σίγουροι για την αποτελεσματικότητα κάποιου διαφημιστικού σας μηνύματος, εκτός αν διαθέτετε αρκετή εμπειρία. Κάντε λοιπόν πρώτα μια δοκιμή σε ένα περιορισμένο αριθμό παραληπτών, ενώ ακόμα καλύτερα θα ήταν να ξεκινήσετε με κοντινά σας πρόσωπα, από τα οποία θα ζητήσετε να σας πουν τις εντυπώσεις και τις όποιες παρατηρήσεις τους. Θα δείτε ότι ακολουθώντας αυτή τη διαδικασία θα βελτιώσετε βασικά σημεία της προωθητικής σας ενέργειας και εν συνεχεία, από την ανταπόκριση που θα υπάρξει στο περιορισμένο δείγμα, από τις αντιδράσεις και τις απαντήσεις που θα λάβετε, θα αναπροσαρμόσετε το μήνυμά σας ώστε να γίνει περισσότερο αποτελεσματικό.

9) Θα βοηθηθείτε πολύ αν χρησιμοποιείτε για την εργασία σας στο e-mail marketing κάποιο λογισμικό που έχει δημιουργηθεί γι’ αυτήν ακριβώς τη δουλειά. Έτσι, θα μπορέσετε να προγραμματίσετε το χρόνο αποστολής των μηνυμάτων σας, θα μπορείτε να έχετε καλύτερο έλεγχο στην ανάπτυξη της λίστας των παραληπτών σας (εύκολη διαγραφή όσων δεν επιθυμούν πλέον να λαμβάνουν τα διαφημιστικά e-mail ή τα newsletter σας ή των e-mail που επέστρεψαν ως “ανεπίδοτα”, έστω κι αν πρόκειται για τρικ κάποιου παραλήπτη που χρησιμοποίησε antispam λογισμικό). Στο εμπόριο κυκλοφορούν αρκετά τέτοια προγράμματα σε μια μεγάλη γκάμα τιμών (από 30 μέχρι 500 ευρώ, ανάλογα με τις δυνατότητές τους αλλά και ανάλογα με την τιμολογιακή πολιτική της κατασκευάστριας εταιρείας). Σημειώστε, όμως, ότι τα προγράμματα αυτά είναι συνήθως περίπλοκα, γι’ αυτό χρειάζεται κάποιος χρόνος εξοικείωσης και δοκιμών (αν βιαστείτε, μπορεί να κάνετε γκάφες ολκής).

10) Φροντίστε ο υπολογιστής με τον οποίο διεκπεραιώνετε το e-mail marketing της εταιρίας σας να είναι απαλλαγμένος από ιούς! Μια καλή πρόταση είναι να τον χρησιμοποιείτε μόνο για την αποστολή των διαφημιστικών σας e-mail (και φυσικά θα πρέπει να έχετε ένα καλό και ενημερωμένο antivirus), ενώ για την παραλαβή της αλληλογραφίας σας και για οποιαδήποτε άλλη διαδικτυακή εργασία να χρησιμοποιείτε άλλον ή άλλους υπολογιστές. Αν, χωρίς να το θέλετε, το newsletter ή το διαφημιστικό e-mail που θα στείλετε σε εκατοντάδες ή χιλιάδες παραλήπτες περιέχει κάποιον ιό, το επόμενο που θα πρέπει να κάνετε είναι να ψάχνετε τρύπα για να κρυφτείτε.

11) Αποφύγετε τα “βαρυφορτωμένα” e-mail. Σκεφτείτε ότι πολλοί λογαριασμοί webmail προσφέρουν περιορισμένη χωρητικότητα (π.χ., το πιο δημοφιλές, το Hotmail, δίνει 2 ΜΒ), οπότε αν το δικό σας e-mail βοηθήσει στο να γεμίσει πολύ γρήγορα το mailbox του παραλήπτη σας (με συνέπεια να μην είναι δυνατή η παραλαβή της προσωπικής του αλληλογραφίας), θα τον κάνει να βγει από τα ρούχα του, κάτι που σίγουρα θα έχει συνέπειες και σε σας

12) Το e-mail ή το newsletter σας δεν θα πρέπει να έχει ορθογραφικά λάθη. Είναι κάτι που θα πρέπει να επισημανθεί ιδιαίτερα, διότι αν έστω και μόνο αυτή η παράμετρος παρουσιάσει προβλήματα, θα καταργήσει όλες τις άλλες προσπάθειές σας. Μηνύματα με ορθογραφικά λάθη αποτελούν τον χειρότερο πωλητή σας. Προσέξτε, επίσης, να μη βασιστείτε στα συστήματα αυτόματου ορθογραφικού ελέγχου των επεξεργαστών κειμένου. Παρότι έχουν πολλές δυνατότητες, δεν είναι σε θέση να ελέγξουν με επάρκεια τα ορθογραφικά, τα συντακτικά και τα εννοιολογικά λάθη ενός κειμένου. Θα πρέπει, λοιπόν, ο άνθρωπος που συντάσσει τα μηνύματά σας να είναι πολύ καλός γνώστης της ορθογραφίας (και όχι μόνο), αλλά ακόμη και σ’ αυτή την περίπτωση καλό θα είναι, πριν φύγουν τα μηνύματά σας, να ρίξουν μια ματιά και δυο-τρεις άλλοι, επίσης υψηλού ορθογραφικού βεληνεκούς

13) Το κείμενο του διαδικτυακού marketing δεν έχει σχέση με τα κείμενα των άλλων μορφών διαφήμισης και επικοινωνίας. Αυτό θα πρέπει να το γνωρίζετε και ίσως χρειαστεί να ενημερώσετε σχετικά τον κειμενογράφο με τον οποίο συνεργάζεστε. Αρκετοί κειμενογράφοι ακολουθούν τις μανιέρες τους απαράλλαχτα, είτε γράφουν για μια καταχώριση, είτε για ένα άρθρο, είτε για το διαδικτυακό σας marketing, κάτι που είναι λάθος. Για παράδειγμα, θα πρέπει να αποφεύγεται η χρήση των θαυμαστικών στο θέμα του μηνύματός σας (κάποιοι χρησιμοποιούν ακόμα και διπλά τριπλά κ.ο.κ- θαυμαστικά). Αυτό, όμως, θεωρείται από τους παραλήπτες σας υπερβολικό και απροκάλυπτα διαφημιστικό, καταργώντας ουσιαστικά όλο το κείμενό σας. Επιπλέον αρκετοί απ’ όσους χρησιμοποιούν φίλτρα για το spam, έχουν ενεργοποιήσει ανάμεσα στις απαγορευμένες λέξεις-κλειδιά και το θαυμαστικό.

14) Μην αποκαλύπτετε ολόκληρο τον κατάλογο με τις διευθύνσεις των παραληπτών σας, στον τομέα CC (ναι, συμβαίνει συχνά!). Είναι το πιο παιδαριώδες λάθος που μπορείτε να κάνετε και δημιουργεί μεγάλη ενόχληση στους παραλήπτες σας. Οι χρήστες του διαδικτύου επιθυμούν προσωποποιημένες υπηρεσίες, πόσο μάλλον όταν ο συγκεκριμένος χώρος προσφέρεται για αυτού του είδους τις τακτικές. Αν μπήκατε ξυπόλητος στα αγκάθια (δηλαδή με σχετική άγνοια κάποιων στοιχειωδών κανόνων) καλό θα είναι να βγείτε απ’ το χωράφι, να βγάλετε τ’ αγκάθια, να αναρρώσετε και να ξαναπροσπαθήσετε, μαθαίνοντας απ’ τα παθήματά σας.

15) Και κάτι ακόμα για το πεδίο “Θέμα” του διαφημιστικού σας e-mail. Στους ανθρώπους αρέσει ιδιαίτερα η λέξη “ομάδα”-“team”. Δημιουργεί την αίσθηση ότι επικοινώνησε μαζί τους μια ομάδα εκπαιδευμένων, αφιερωμένων επαγγελματιών Όλοι αρέσκονται στην ιδέα ότι μια τέτοια ομάδα βρίσκεται στο πλάι τους και νοιάζεται γι’ αυτούς (σε όλους τους ανθρώπους αρέσει η αλήθεια, αλλά τους αρέσει, επίσης, να ζουν με ψευδαισθήσεις).

16) Και αφού παραπάνω έκανα λόγο για την προσωποποιημένη επικοινωνία, στο σημείο αυτό θα ήθελα να σημειώσω ότι το εξειδικευμένο λογισμικό για το e-mail marketing παρέχει αυτή τη δυνατότητα, μ’ έναν πολύ απλό τρόπο. Οι παραλήπτες αρέσκονται στο να έχουν την αίσθηση ότι απευθύνεστε ειδικά σε αυτούς, με το όνομα και το επίθετό τους (αποφύγετε τη χρήση μόνο του ονόματος, αρκετοί το θεωρούν προσβλητικό), ακόμα κι αν γνωρίζουν πολύ καλά ότι η όποια προσφώνηση προήλθε από έναν αυτοματοποιημένο μηχανισμό. Αυτό έχει αποδειχθεί στατιστικά σε έρευνες που έχουν συμπεριλάβει ακόμα και ανώτατα στελέχη πολυεθνικών εταιρειών (!), κάτι που, αν μη τι άλλο, μας δείχνει ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε ανάγκη από μια ζεστή προσέγγιση, έστω κι αν γνωρίζουμε ότι προήλθε από μια προσεκτική επεξεργασία και αξιοποίηση στοιχείων. Επίσης, οι αναγνώστες σας προτιμούν να διαβάζουν επώνυμα ενυπόγραφα σχόλια, άρθρα κ.ά. και όχι η οποιαδήποτε αναφορά σας να ακολουθείται -μόνο- από μια “ψυχρή” εταιρική επωνυμία. Αποφύγετε όμως ένα λάθος που γίνεται αρκετά συχνά. Μετά την προσπάθειά σας για προσωποποίηση του διαφημιστικού σας e-mail, φροντίστε και το κείμενο που ακολουθεί να κινείται στις ίδιες γραμμές. Πολλές φορές, μετά τη φιλική, προσωποποιημένη προσφώνηση, ακολουθεί ένα εντελώς απρόσωπο κείμενο(!)

17) Το ύφος στα κείμενα του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου θα πρέπει να είναι πληροφοριακό, χρήσιμο και φιλικό (αλλά όχι ανοίκειο). Να γράφετε μ’ έναν τρόπο σαφή και συνομιλητικό, χρησιμοποιώντας απλές καθημερινές λέξεις και φράσεις. Δουλέψτε πολύ και προσέξτε κάθε λεπτομέρεια. Προσέξτε και κάτι άλλο. Δεν κάνετε επίδειξη των γνώσεων ή των ικανοτήτων σας, άλλωστε δεν πρόκειται να βρείτε κανέναν ενδιαφερόμενο. Το μόνο που θα πρέπει να σας ενδιαφέρει είναι να περάσετε το διαφημιστικό σας μήνυμα – κάτι όμως που δεν θα επιτευχθεί αν οι παραλήπτες σας νιώσουν “μειονεκτικά” (εκτός κι αν απευθύνεστε σ’ ένα αυστηρά επιλεγμένο, εξειδικευμένο κοινό).

18) Κάντε προσφορές στους παραλήπτες σας: ένα προϊόν με σημαντική έκπτωση, ένα e-book ή κάποια υπηρεσία. Στους περισσότερους αρέσει ένα μικρό δωράκι αλλά, θα μου πείτε, αυτό είναι ευνόητο. Κάτι όμως που διαφεύγει πολλές φορές είναι ότι στην προσφορά σας θα πρέπει ΠΑΝΤΑ να βάζετε κάποια προθεσμία. Εσείς μπορεί να έχετε κάθε λόγο να περιμένετε τους πελάτες σας για πολύ-πολύ καιρό, όμως οι προθεσμίες προσδίδουν σοβαρότητα στην εταιρεία σας, ενώ παράλληλα πολλαπλασιάζουν την ανταπόκριση της προσφοράς σας και της δίνουν πρόσθετη αξία.

19) Αποφασίστε τη συχνότητα της επικοινωνίας με τους παραλήπτες σας. Μια πολύ συχνή αλλά και μια πολύ σπάνια επικοινωνία μπορεί να οδηγήσει στα ίδια αποτελέσματα. Στο “τι θέλει πάλι αυτός;”, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, μπορεί να οδηγήσουν και οι δύο περιπτώσεις. Ένα διαφημιστικό e-mail ανά μήνα θεωρείται η πιο καλή συχνότητα, αν και κάποιες μικρές αποκλίσεις είναι θεμιτές. Μπορείτε κατά καιρούς και αν κάτι έκτακτο προκύψει να επικοινωνείτε πιο συχνά, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να γίνει ο νέος σας κανόνας. Αν έχετε τη δυνατότητα να οργανώσετε ένα πολύ αξιόλογο και ενημερωτικό e-mail (οι αντιδράσεις των παραληπτών σας θα σας δείξουν αν είστε στο σωστό δρόμο), μπορείτε να το στέλνετε κάθε 2-3 εβδομάδες. Σε περίπτωση που συντάσσετε ένα πλήρες newsletter η καλύτερη συχνότητα είναι ανά 15 ημέρες. Προσέξτε ακόμα να οργανώσετε σωστά τις αποστολές σας. Θεωρείται σοβαρό λάθος να στείλετε δύο φορές το ίδιο e-mail στον ίδιο παραλήπτη. Ο παραλήπτης σας ενοχλείται, ενώ η κίνησή σας αυτή προδίδει προχειρότητα.

20) Υπενθυμίζετε στους παραλήπτες σας ότι αν εξακολουθήσουν να δέχονται τα μηνύματά σας, θα έχουν πολλαπλά οφέλη (σε ενημέρωση, προσφορές κ.ά.). Επίσης, δώστε την εικόνα μιας συνεχούς βελτίωσης και υποσχεθείτε ότι με την πάροδο του χρόνου η βελτίωση αυτή θα είναι όλο και πιο έντονη, κάτι που θα πρέπει να τηρήσετε, τουλάχιστον σε επαρκή βαθμό, ώστε να φανείτε αξιόπιστοι. Για να ενημερωθείτε πληρέστερα γύρω από το σημαντικό θέμα της διαχείρισης των προσδοκιών, ρωτήστε ένα πολιτικό κόμμα (αποφύγετε όμως κάθε ερώτηση που έχει να κάνει με το θέμα της αξιοπιστίας). Να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι οι προσδοκίες που δημιουργείτε δεν θα πρέπει να πάψουν ποτέ.

* ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΟ SPAMMING *


Αφήστε μια απάντηση