Μενού
Αρχική / Άρθρα / Ελλας = Φως / Μέγα Αλέξανδρος ο Μακεδών . Η αληθινή ιστορία (iv)

Μέγα Αλέξανδρος ο Μακεδών . Η αληθινή ιστορία (iv)





Οι Αντιγονίδες βασίλεψαν στην Ελλάδα (συμπεριλαμβανομένης και της Μακεδονίας), οι Σελευκίδες κυριάρχησαν στο πολυεθνικό βασίλειο της Ασίας που ο Αλέξανδρος πήρε από τους Πέρσες, και οι Πτολεμαίοι κυρίευσαν στο ευρύτερο Αιγυπτιακό βασίλειο, που περιλάμβανε την Παλαιστίνη /Ιουδαία, και την Φοινίκη.


Ο Πτολεμαίος ΙΙ ο Φιλάδελφος μετέφερε την σορό του Μέγα Αλεξάνδρου με ολόχρυση άμαξα, που έσερναν 100 άλογα, από την Βαβυλώνα ως το Ιερό του Άμμωνα Δία (έρημος Σίουα) όπου ο Μέγας βασιλιάς επιθυμούσε να ταφεί.


Η ταφή έγινε σε περίφημο Μαυσωλείο που ονομάστηκε «Σήμα». Την περιοχή «Σήμα» αναφέρουν πολλοί και αξιόπιστοι συγγραφείς, όπως ο Αχιλλέας Τάτιος (300 μΧ), ο Ζηνόβιος (200μΧ) ο οποίος μάλιστα αναφέρει πως το Μαυσωλείο κτίστηκε στο μέσον της Αρχαίας Αλεξάνδρειας, ο Στράβων (100 πΧ), ο Λουκιανός (200 μΧ) ο Σουεντόνιος (200 μΧ) κι ο Ψευδο-Καλλισθένης (3.34).


Το Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Κάποιοι ιστορικοί θεωρούν πως το “Σήμα” βρίσκεται στην Αλέξάνδρεια, ενώ οι ανακαλύψεις ενός επιβλητικού Τάφου στην όαση Σίουα της Νιτρίας από την Ελληνίδα Αρχαιολόγο Λιάνα Σουβαλτζή, δίνει αποδείξεις για τον τόπο Ταφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση από το πρακτορείο Ρόϊτερ (Φεβρουάριος 1995), τα στοιχεία δείχνουν ότι ο Πτολεμαίος Ι μετέφερε το μουμιοποιημένο λείψανο του Αλεξάνδρου στο Αλ-Μαράκι, και αργότερα, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Τραϊανός έκανε προσφορές στον «Ένα και μοναδικό Αλέξανδρο». Στο Αλ-Μαράκι βρέθηκαν Μακεδονικά σύμβολα από την εποχή του Αλεξάνδρου.


Οι αναθηματικές επιγραφές που αποθεώνουν τον Αλέξανδρο, και τα άλλα ευρήματα που αναμφίβολα ανήκουν στην Μακεδονική Δυναστεία είναι πράγματι αξιόλογες και θα έπρεπε να ανακοινωθούν στο πλατύ κοινό από τα μέσα ενημέρωσης.


Τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου επισκεύτηκαν πολλές και αξιόλογες προσωπικότητας της αρχαιότητας. Το σώμα του Αλεξάνδρου μουμιοποιήθηκε και τοποθετήθηκε σε χρυσή σαρκοφάγο από του Πτολεμαίους. Ο Στράβων αναφέρει την μεταγενέστερη αντικατάσταση της χρυσής σαρκοφάγου από μια γυάλινη, (Στράβων 17. C 794), ο οποίος επισκεύτηκε τον τάφο τον 1ο αιώνα μΧ.


Ο Διόδωρος ο Σικελός (18.26.3; 28.2-4) επισκεύτηκε την Αλεξάνδρεια και τον τάφο το 60 μΧ και μας δίνει εξαιρετική περιγραφή του τάφου.


Ανάμεσα στους επιφανείς επισκέπτες του τάφου του Μέγα Αλεξάνδρου ήταν:


1. Ο Iούλιος Καίσαρας το 45 πΧ, σύμφωνα με μαρτυρίες του Σουετόνιου και του Λουκιανού[18]


2. Ο Αύγουστος μετά την νίκη του κατά του Μάρκου Αντώνιου και της Κλεοπάτρας στο Άκτιο το 31 πΧ, και την κατάκτηση της Αλεξάνδρειας το 30 πΧ, προσέφερε ένα στεφάνι στον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Όταν οι οδηγοί του προσφέρθηκαν να τον πάνε και στους τάφους της Πτολεμαϊκής Δυναστείας, ο Αύγουστος τους απάντησε “Ήρθα να δώ έναν Βασιλιά, και όχι νεκρούς[19]”.


3. Ο Καλιγούλας, επισκεύτηκε το “Σήμα” και… έκλεψε την πανοπλία του Αλεξάνδρου ![20]


4. Ο Καρακάλλας (300 μΧ) θεωρούσε τον εαυτό του μετεμψύχωση του Μεγάλου Αλεξάνδρου, και ήταν ο τελευταίος επιφανής για την επίσκεψη του οποίου στο “Σήμα” έχουμε γραπτές μαρτυρίες[21].


Την Πρώτη Χριστιανική περίοδο οι άνθρωποι γνώριζαν την τοποθεσία του Τάφου, όπως ομολογεί η απεικόνιση του Αββά Σισόη (4 αι. μΧ) [22] εμπρός από τον Τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά και μαρτυρίες άλλων ασκητών της ερήμου, ο Ιστοριογράφος Προκόπιος (6 αι μΧ) [23]. Μία επίσης σημανική μαρτυρία είναι του Δωρόθεου, Επισκόπου Τύρου (5 αι. μΧ), ο οποίος στο “Περί Κτισμάτων” σύγγραμμα του, εκτός από τα οικοδομικά έργα του Ιουστινιανού, αναφέρει ιερά αφιερωμένα στον Άμμωνα και Αλέξανδρο[24]!

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Η Αυτοκρατορία του Μέγα Αλεξάνδρου

  • Ο Μέγας Αλέξανδρος κατάφερε να ιδρύσει μία αυτοκρατορία με κοινή γλώσσα, κοινή παιδεία και κοινό πολιτισμό. Το τίμημα που πλήρωσε η Ελλάδα για αυτό το υπερ-βασιλείο, θεωρείται πως ήταν η εισβολή των Ρωμαίων στην Ελλάδα, καθώς οι Έλληνες είχαν στρέψει την προσοχή τους και είχαν ξοδέψει τις υλικές τους δυνάμεις στο νεοσύστατο κράτος του Αλεξάνδρου στην Ανατολή.
  • Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Μακεδών, μιλούσε Ελληνικά, είχε ελληνικό όνομα. Συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες, η συμμετοχή στους οποίους επιτρεπόταν μόνο σε Έλληνες και όχι σε Βαρβάρους.
  • Ο Μέγας Αλέξανδρος όπως όλοι οι Έλληνες κατά την αρχαιότητα, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΕ, όπως λανθασμένα γράφουν κάποια σχολικά βιβλία, κι έχουν φιλοτεχνήσει σχετική απεικόνιση! Αντιθέτως, μετά τον θρίαμβο του επί των Περσών, και επηρεασμένος από τον Περσικό τρόπο βασιλείας, ζητούσε από τους στρατιώτες και υπηκόους του να τον προσκυνούν (κάτι το οποίο δεν άρεσε καθόλου στους Έλληνες στρατιώτες του)!!!
  • Πήγε στις εκστρατείες του με επιστήμονες και καλλιτέχνες, και οι γραφείς του κατέγραφαν επιστημονικές, καλλιτεχνικές, αστρονομικές / γεωγραφικές και άλλες παρατηρήσεις σε όσα μέρη επισκέφτηκαν.
  • Λατρεύτηκε τόσο από τους λαούς που κατέκτησε, ώστε πολλοί υπερηφανεύονται πως είναι απόγονοι του ή ότι ο Αλέξανδρος ασπάστηκε την θρησκεία τους :

    • Οι Βυζαντινοί και οι Αιθίοπες τον θεωρούσαν Χριστιανό Αυτοκράτορα.
    • Ο Μωάμεθ τον θεωρεί προφήτη του Ισλάμ, μαζί με τον Ιησού και τον Μωϋσή. Μάλιστα τον αποκαλεί Δούλ-καρνέϊν (Δικέρατο, όπως οι Αιγύπτιοι τον θεωρούσαν γιό του Άμμωνος και τον απεικόνιζαν με δύο κέρατα).
    • Οι Αιγύπτιοι τον αποκαλούν Ισκαντάρ, και τον λατρεύουν ως υπερασπιστή της πατρίδας και της θρησκείας τους.
    • Οι Εβραίοι ισχυρίζονται πως ήταν λάτρης του Γιαχβέ και οι … εκστρατείες του σκοπό είχαν την εξάπλωση του Ιουδαϊσμού.
    • Οι βασιλιάδες της Σενεγάλης όπως και οι φύλαρχοι του Αφγανιστάν αυτοαποκαλούνται απόγονοι του Ισκαντάρ.
    • Η Μογγολία και το Τουρκεστάν θεωρούν τον Ισκεντέρ-Μπέη εθνικό ήρωα.
    • Ο δυτικός κόσμος τον θεωρεί περίφημο ηγεμόνα και ανώτερο του Ναπολέοντα, του Καρλομάγνου και του Κολόμβου
    • Οι Ινδοί και λοιποί Ασιάτες τον θεωρούν ημίθεο ή προφήτη.
    • Στο Πέλεμβαγ της Σουμάτρας οι κάτοικοι λατρεύουν τον “τάφο” του και προσφέρουν θυσίες.

  • Λατρεύτηκε τόσο από τους Έλληνες, ώστε η λαϊκή μας παράδοση μέχρι σήμερα, 2,300 χρόνια μετά τον θάνατο του, θέλει την αδελφή του, την Γοργόνα, να ρωτάει τους ναυτικούς: «Ζεί ο Βασιλιάς Αλέξανδρος?» Και οι ναυτικοί μας για να μην την κακοκαρδίσουνε της αποκρίνονται : «Ζεί και βασιλεύει, και τον κόσμο κυριεύει !»

“ΤΙ ΚΑΙΡΟΙ, ΤΙ ΗΘΗ ! ” – Κικέρων

Μετά από την μαγευτική αυτή ξενάγηση στην Ελληνική Ιστορία που γράφηκε με χρυσά γράμματα, ας επιστρέψουμε στο σήμερα.


Εν έτη 2004 το κράτος των Σκοπίων αυτοαποκαλείται “Μακεδονία” με τις ευλογίες της Αμερικής, διεκδικώντας έτσι την ιστορία της Μακεδονίας αλλά και την γενέτειρα του Μέγα Στρατηλάτη. Επίσης, μία Χολιγουντιανή υπερπαραγωγή με τον τίτλο “Αλέξανδρος” ….ξαναγράφει την ιστορία με … ρόζ γράμματα ! Ο σκηνοθέτης Όλιβερ Στόουν χάριν… ποιητικής αδείας, δείχνει σκηνές με ομοφυλοφιλικές περιπτύξεις όχι μόνο με τον Αδελφικό του φίλο Ηφαιστίωνα, αλλά και τον Πέρση ευνούχο Μπαγκόα ! Για χάρη του κέρδους και … του τρίτου φύλου (!) φτιάχτηκε μια ταινία που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ, αλλά χρησιμοποιεί τους Έλληνες ήρωες που -δυστυχώς ή ευτυχώς- πάντα πουλάνε !


Και ιδού η αλήθεια, διά στόματος του Robin Lane Fox [25] (Ιστορικός Σύμβουλος της ταινίας “Αλέξανδρος“, και καθηγητής του νέου Πανεπιστημίου της Οξφόρδης) : «Η ταινία “Αλέξανδρος” δεν είναι ιστορικό ντοκιμαντέρ, απλώς χρησιμοποιεί κάποιες ιστορικές αναφορές. Οι κριτικοί που εντοπίζουν ιστορικά λάθη, απευθύνονται σε λάθος κατηγορία ταινίας. Η ταινία είναι ένας απλός ιστορικός υπαινιγμός. Στόχος είναι να ενθουσιάσουμε το κοινό με έντονα δραματικά στοιχεία, ειδικά οπτικά εφφέ, πλήθη στρατιωτών, πόλεις κλπ. .Η ταινία δείχνει μία “πλατειά” αγάπη (έτσι το λέμε τώρα?) ανάμεσα στον Αλέξανδρο και τον Ηφαιστίωνα από τα παιδικά τους χρόνια, και το βρίσκω πολύ συγκινητικό (τι λέει ο άνθρωπος!!!!) Επίσης, δείχνει το ερωτικό στοιχείο, μία έντονη σωματική έλξη του Αλεξάνδρου με τον Πέρση ευνούχο Μπανγκόα, αλλά μην ξεχνάτε και τις ερωτικές σκηνές με την πρώτη σύζυγό του, Ρωξάνη» (Μην είστε αχάριστοι, πάει και με γυναίκα ο άνθρωπος !!!!)


«Η ταινία -Aλέξανδρος- : Μία επική απογοήτευση !»

Με αυτό τον… απαξιωτικό τίτλο, ο κριτικός κινηματογράφου Τζών Χάρτλ (MSNBC) προειδοποιεί! “Η τρίωρη ταινία που κόστισε 155 εκατομμύρια δολάρια, είτε θα σας προσκαλέσει πλήξη, είτε θα σας προσβάλλει, ή μάλλον και τα δύο ! Αρχίζει από τα παιδικά χρόνια όπου ο…. μικρός Μέγας Αλέξανδρος φιλάει στο στόμα μικρά αγοράκια (!), και συνεχίζει ως την ενήλικη ζωή του, όπου ο ηθοποιός Κόλιν Φάρελλ φαίνεται «πολύ παιδί και ιδιαίτερα ευάλωτος ώστε δεν θα μπορούσε να υπνωτίσει αυτούς τους άνδρες να γίνουν ένας ανίκητος στρατός”. Εντύπωση πάντως προκαλεί το … αψεγάδιαστο χτένισμα του στρατηλάτη σε όλα τα πεδία των μαχών!


Η πρεμιέρα της ταινίας ήταν εξ ίσου αποκαρδιωτική : Οι ίδιοι οι συντελεστές της ταινίας δεν… χειροκρότησαν την ταινία, αλλά μουδιασμένοι έφυγαν από την αίθουσα ! Λέτε η κατάρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου να πέσει και στα … ταμεία της ταινίας ? Το ευχόμαστε ! Και για να μην λέμε ότι οι Έλληνες καθόμαστε με δεμένα τα χέρια, 25 έγκριτοι Έλληνες Δικηγόροι ενώσανε το… Νομικό τους δαιμόνιο και θα μηνύσουνε τους συντελεστές της ταινίας, για την αμαύρωση της φήμης ενός τόσο ένδοξου ιστορικού προσώπου !


Λοιπόν, αγαπητοί αναγνώστες, το να δείτε την ταινία είναι μέσα στα Συνταγματικά σας δικαιώματα ! Μπορείτε να περιμένετε την άλλη ταινία όπου ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο υποδύεται έναν… πολύ πιο ανδροπρεπή κι επιβλητικό Αλέξανδρο !


Όμως, για να μην μπλέξουμε το παραμύθι με την αληθινή ιστορία, πρίν δείτε την όποια ταινία, διάβαστε καλά το μάθημα σας !



———————


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


Α. Αρχαίες Πηγές


1. Διόδωρος ο Σικελός (18.26.3; 28.2-4


2. Πλούταρχος Βιογρ. Φιλοσοφ. w.47, Αλέξανδρος 2, 6:8, 65: 5.


3. Πλούταρχος Βιογρ. Φιλοσοφ. w. 87, “De Alexandri Magni Fortuna aut Virtute, 326 d-345b, Στέφανος σελ. 331.


4. Ηρόδοτος 1.56.


5. Στέφανος Βυζάντιος


6. Αρριανός


7. Ομήρου Ιλιάδα Π. 287-289, Β765, 848, 849, Ξ226.


8. Λουκιανός


9. Σκύλαξ Περίπλους


10.Σουετόνιος (Suetonius: Caesar, VII)


11. Λουκιανός (X.19)


12.Historia Alexandri Magni : P. Oxy. 1.1798 – Anonymi Historici w. 12 Recensio F. Cod. Flor Laurentianus Ashburn 1444, Chapter 1 Section 1


13.ETYMOLOGICUM GENUINUM, AB, Sym. 34, EM 50. Orio 35, 10.


14.Πάπυροι Οξύριγχοι: The Oxyrhynchus Papyri. 62 vols.


15.Έκδοση Αρχαίων Κειμένων από Ed. B. P. Grenfell, A. S. Hunt, et al. Egypt Exploration Society, Graeco-Roman Memoirs. London, 1898-1996


16.Historia Alexandri Magni : P. Oxy.[1] 1.1798 – Anonymi Historici w. 12, Recensio F. Cod. Flor Laurentianus Ashburn 1444, Chapter 1 Section 1-3.


17.Βίβλος, Δανιήλ – Εδάφια 8:1-8 RSV, 8:15-22 PSV, 11:2-4 RSV


Β. Νεότερες Πηγές


18.http://www.archaeology.org/online/interviews/fox.html ΑRCHEOLOGY – A PUBLICATION OF THE ARCHEOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA RIDING WITH ALEXANDER September 14, 2004 (An eminent scholar takes to horseback in the new film)


19.Βρεττός Λάμπρος “Λεξικό Τελετών Εορτών & Αγώνων των Αρχαίων Ελλήνων”, Εκδ. Κονίδαρη, Αθήνα, 1999.


20.Σταματάκος Δρ. Ιωάννης. “Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσης” Αθήνα, © 1972, ανατύπωση 1994


21.Γκλότς (Ελληνική Ιστορία IV)


22.Mέγα Λεξικόν της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης “Henry G.Liddell & Robert Scott”.


23.Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν Ηλίου, Ιωάννου Πασσά.


24.Παγκόσμιο Βιογραφικό Λεξικό, Εκδοτική Αθηνών, 1991.


25.Γ. Α. Λεβέντη, “Η κατά της Μακεδονίας επιβουλή”, Αθήναι 1966, έκδοσις β’


26.Λιάνα Σουλβατζή “Ο Τάφος Του Μεγάλου Αλεξάνδρου Στην Όαση Σίουα- Η ιστορία της ανασκαφής και το πολιτικό παρασκήνιο”, (επιμέλεια Παναγιώτης Μητροπέτρος) Εκδόσεις Πιτσιλος, Αθήνα 1999.


27.http://www.hyperhistory.net/apwh/bios/b2alexandergreat.htm «Μέγας Αλέξανδρος».


28.ETYMOLOGICUM GENUINUM AB, Sym. 34, EM 50. Orio 35, 10.


29.A. R. Burn, “Alexander the Great and the Hellenistic Empire”. London 1962.


30.P. Green, Alexander of Macedon”, London 1973


31.G. Griffith “Alexander the Great – the main problems”, 1966


32.Α. Δεσποτόπουλος, Α. Καλογεροπούλου, Π. Κανελλόπουλος, Λ. Λουκόπουλος. “Μέγας Αλέξανδρος 336-323 πΧ,” Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Εκδοτική Αθηνων.


33.ΑRCHEOLOGY – A PUBLICATION OF THE ARCHEOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA, RIDING WITH ALEXANDER September 14, 2004


34.Ric Nosotro “Αlexander the Great”, http://www.hyperhistory.net/apwh/bios/b2alexandergreat.htm


35.Stewart, Gail B. “The Importance of Alexander the Great”. San Diego, California. Lucent Books, Inc. 1994


36.“Conquerors, Alexander the Great”. TLC, The Learning Channel.Discover Communications, Inc. 1996.


37.P. M. Fraser, “Ptolemaic Alexandria, Vol. I, p. 215”.


———————


[18] Suetonius (Caesar, VII) and Lucian (X.19)


[19] (Dio Cassius, Roman History, 51; 2nd-3rd centuries A.D.)


[20] (Xiphilinus, Epitome of Dio’s Roman History


[21] Herodian (Tes Meta Markou Basileias Historion Biblia 4, 8) and Ioannes Antiocheus (ca. 108-238 A.D.).


[22] Saint Sisois


[23] Τοιχογραφίες με αυτή την απεικόνιση υπάρχουν σε πολλές εκκλησίες και μοναστήρια τηςΕλλάδος, λχ.


Στην Παναγία Κορώνα, Φράγμα Ταυρωπού, στη Μονή Βαρλαάμ Μετεώρων και στη Μονή Προδρόμου Γορτυνίας, Στεμνίτσα.


Πηγή : Λιάνα Σουλβατζή “Ο Τάφος Του Μεγάλου Αλεξάνδρου Στην Όαση Σίουα- Η ιστορία της ανασκαφής και το


πολιτικό παρασκήνιο”, (επιμέλεια Παναγιώτης Μητροπέτρος) Εκδόσεις Πιτσιλος, Αθήνα 1999, σελ. 13, 14.


[24] Ibid και Προκοπίου ¨Περί Κτισμάτων”, Εκδόσεις Γεωργιάδης, Βιβλιοθήκη των Ελλήνων, Αθήνα 1996, σελ. 384-385


[25] ΑRCHEOLOGY – A PUBLICATION OF THE ARCHEOLOGICAL INSTITUTE OF AMERICA, RIDING WITH ALEXANDER September 14, 2004


Αφήστε μια απάντηση