Μενού
Αρχική / Ενθετα - Αφιερώματα / Οικονομία-Μύθοι / Η ηθική διάσταση της Δολιοφθοράς (Μποϋκοτάζ)

Η ηθική διάσταση της Δολιοφθοράς (Μποϋκοτάζ)

ΑΡΧΙΚΑ …και ειδικά …

Με αφορμή την κήρυξη δολιοφθοράς των Αμερικάνικων προϊόντων για όσα λογικά και μη γίνονται στο Ιρακ , θα πρέπει αρχικά να διευκρινίσουμε ότι :

  • Αναφερόμαστε και εννοούμε την αντικατάσταση – όταν και μόνο είναι επιτρεπτή – της ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ προϊόντων Αμερικάνικης παραγωγής ή προέλευσης με ανάλογα προϊόντα Ελληνικής (κατά προτεραιότητα) προέλευσης ή όταν δεν υπάρχουν αντίστοιχα της Αμερικανικής … Ευρωπαϊκής ή άλλης προέλευσης .

  • Γίνεται ξεκάθαρο ότι δεν επιζητούμε την μείωση «συνολικής ζήτησης» ..αλλά την αναδιάρθρωση της Καταναλωτικής δαπάνης (όσο είναι εφικτό) .

  • Δεν επιζητούμε… την άρση καταναλωτικών δαπανών για αγαθά τα οποία δεν είναι ή δεν υπάρχουν ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ τους (Αμερικάνικο μονοπώλιο) , όχι πως δεν είναι επιθυμητή …. απλά θα πρέπει να γίνεται κατανοητό και ΑΠΟΔΕΚΤΟ ότι σε μία τέτοια περίπτωση είναι αδιαμφισβήτητο ότι :

    1. O καταναλωτής θα πρέπει να αποδεχθεί ότι θα σταματήσει να καλύπτει μία ανάγκη του με την κατανάλωση του αμερικάνικου μονοπωλιακού αγαθού διότι ως γνωστό κατανάλωση ενός αγαθού = ΚΑΛΥΠΤΩ ΜΙΑ ΑΝΑΓΚΗ μου . Προσωπικά ..δεν θα μπορούσα , δεν θα ήθελα , δεν …δεν … να ζητώ ή να αποδεχθώ ότι θα σταματήσω να ΚΑΛΥΠΤΩ την Χ ανάγκη μου (π.χ επικοινωνία – internet ) . Aρα ένα τέτοιο κάλεσμα εισέρχεται στα ενδότερα των προσωπικών αναγκών του κάθε καταναλωτή , τις συνήθειες τους , τις ανάγκες του και καλό είναι να αποφεύγεται . Ο κάθε ένας αποφασίζει ΜΟΝΟΣ του (πάντα) για το ποια ανάγκη του μπορεί να σταματήσει – άρει την ικανοποίηση της / κάλυψη της . Και….

    2. Ιδιαίτερα σε μία τέτοια άρση = παύση κατανάλωσης , θα πρέπει να γίνετε απόλυτα κατανοητό ότι πλήγεται ευθέως η Οικονομική ζωή κλάδων της εγχώριας Οικονομίας (π.χ αντιπρόσωποι) χωρίς για αυτό το κόστος να υπάρχει ανάλογη ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του σε επίπεδο Ελληνικής Οικονομίας με «ισόποσο» ΟΦΕΛΟΣ από την μεταφορά των καταναλωτικών δαπανών σε αγορά άλλων – υποκατάστατων – αγαθών . (αφού μιλάμε για «μονοπωλιακά» αγαθά ) .

  • Δεν υποστηρίζουμε τον χασάπη , φασίστα , σφαγέα , ένοχο εγκλημάτων πολέμου Σαντάμ Χουσείν . Σε καμία ..μα καμία περίπτωση. Η οποιαδήποτε έμμεση υποστήριξη (για να μην λέμε λόγια του «αέρα» ) προκύπτει … μπορεί να γίνει αποδεκτή μόνο … όταν εκληφθεί ως «σήμερα αυτοί αύριο οι γείτονες μεθαύριο εμείς» ή και με την αφετηρία της μη ΝΟΜΙΜΗΣ κάλυψης αυτής της εισβολής από τον ΟΗΕ (με τις αναγκαίες αποφάσεις του …που δεν υπάρχουν) .

  • Ο καθένας πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν από το μετερίζι που έχει ταχθεί ή διορισθεί ή πληρώνεται ή έχει εκλεγεί .
    Ο ΗΓΕΤΗΣ … ο όποιος ηγέτης , Σημίτης Μητσοτάκης – Καραμανλής ή όποιος αλλιώς λέγεται οφείλει να πράττει με βάση τα συμφέροντα του Έθνους και όχι με τα δικά μου ή τα δικά σου . Ο ηγέτης όταν είναι ΗΓΕΤΗΣ …. ακούει … ΖΥΓΙΖΕΙ και λαμβάνει την απόφαση που βγαίνει κερδισμένη η ΚΟΙΝΩΝΙΑ = ΕΘΝΟΣ που εκπροσωπεί τα δικά ΜΟΥ συμφέροντα , απόψεις , πεποιθήσεις ΟΦΕΙΛΕΙ να τα ακούσει και να τα γράψει στα ΠΑΛΙΑ του τα ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ !! έτσι είναι asxete !! ο ηγέτης είναι ηγέτης σε όλα του ούτε ΜΑ ούτε ΜΟΥ .

     Όταν δεν αντέχει πιέσεις , εκβιασμούς πρέπει να έχει τα μην πωνα πάει σπίτι του με την αξιοπρέπεια του και τις απόψεις του . Οσάκις καλά κάνει ο Σημίτης σαν ηγέτης (όσο είναι) να ισορροπεί όπως ισορροπεί μεταξύ ΛΑΪΚΟΥ αισθήματος και υποχρεώσεων της Ελλάδος με βάση τις διεθνείς συνθήκες που έχουμε υπογράψει (π.χ ΝΑΤΟ) συν των λεπτών γεωπολιτικών ισορροπιών . Ποιο θα ήταν το λάθος του ; Να διαμορφωθεί ένας σκληρός Ευρωπαϊκός Πυρήνας με προοπτικές και να πει το ΟΧΙ τότε ο ΗΓΕΤΗΣ «φτύνει» τους Αμερικάνους με τρόπο ας μάθουμε από τους Τούρκους σε αυτό …

  • Μα και βέβαια η δολιοφθορά Αμερικάνικων προϊόντων (ή η όποια άλλη δολιοφθορά) θα βλάψει τα συμφέροντα ορισμένων συμπατριωτών μας . Λίγοι ; λίγοι αναλογικά αλλά θα τους βλάψει . Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό . Όμως εφόσον αναφερόμαστε σε ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ αμερικάνικων αγαθών θα ωφελήσει κάποιους άλλους ή και μακροχρόνια να επιδιορθώσει τις αρχικές ζημιές των αρχικά ζημιωμένων (αρκεί να επαναπροσδιορίσουν την στρατηγική τους ) . Εγώ στον ίδιο περιπτερά πάωαλλά αντί για τα Αμερικάνικα τσιγάρα αγοράζω άλλα  ευρωπαϊκά  ο περιπτεράς εξακολουθεί να μου χαμογελά  . Σε Εθνικό επίπεδο  σε «ηγετικό» επίπεδο  η Ελληνική Οικονομία  δεν έχει να ζημιωθεί σε τίποτα  (σε γενικές πάντα γραμμές) .

  • Όπως και να έχει  κάποιοι συνάνθρωποι μας ζημιώνονται  γεγονός που θα πρέπει να είναι απόλυτα κατανοητό από όλους τους συμμετέχοντες σε μία δολιοφθορά . Η συμμετοχή δεν μπορεί να είμαι μόδα  να είναι για πλάκα  για την μόδα  θα πρέπει να είναι συνειδητή !! με όρια και προϋποθέσεις ……

Πότε μία ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ (μποϋκοτάζ) από ένας Έθνος ή ένα τμήμα ή κλάδο ενός Έθνους προς άλλο τμήμα ή κλάδο του ιδίου ή άλλου Έθνους  νομιμοποιείται ;

  • Δεν υπάρχει απάντηση  ισχυρή σε αντεπιχειρήματα 

  • Εάν θα έπρεπε να δώσουμε μία απάντηση  θα μπορούσαμε να πούμε σε γενικές γραμμές ότι μία δολιοφθορά ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ (ηθικά) όταν «το επιβάλει η συνείδηση , όταν την νομιμοποιεί η ΝΕΜΕΣΙΣ ή το αίσθημα περί (άγραφης) ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ και αυτοάμυνας των συμμετεχόντων στην δολιοφθορά αφού δεν έχουν άλλο πρόσφορο και αποδοτικό μέσο να διεκδικήσουν τα ‘αιτήματα’ τους » .

  • Αλλά και πάλι  πάντα θα υπάρχουν επιχειρήματα για το μη ηθικό της (όποιας) κηρυχθείσας ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑΣ , επιχειρήματα που ίσως και να ευσταθούν σε ένα βαθμό-ποσοστό ή μέρος τους .

  • Συμπερασματικά  ισχυρίζομαι ότι η εφαρμογή οποιασδήποτε ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑΣ νομιμοποιείται όταν τα επιχειρήματα υπέρ της εφαρμογής της συντρίβουν καθολικά τα επιχειρήματα για το μη ηθικό της εφαρμογής της , η δε συντριβή  καλύπτεται με τον μανδύα της συνείδησης , της δικαιοσύνης και των άλλων κριτηρίων που έθεσα αμέσως πιο πριν  , (δυστυχώς η ύπαρξη αποφάσεων = νομιμοποίησης της , από οργανισμούς ή φορείς αρμόδιους με την «διαφορά» που έχει προκύψει  δεν αποτελεί πανάκεια ή επιχείρημα νομιμοποίησης  και αυτό δεν τιμά καθόλου τους φορείς που σε συντριπτικό μέρος τους έχουν καταστεί άντρο εξυπηρέτησης συμφερόντων και ισορροπιών  πλην ελαχίστων εξαιρέσεων )

Πότε μία ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ (μποϋκοτάζ) από ένας Έθνος ή ένα τμήμα ή κλάδο ενός Έθνους προς άλλο τμήμα ή κλάδο του ιδίου ή άλλου Έθνους …. ΔΕΝ νομιμοποιείται ;

  • Όταν δεν συντρέχουν οι λόγοι που προανέφερα πχ όταν τα επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές είναι ισχυρά , ηθικά , λογικά και και …

  • Όταν θέτει διαχωριστικές γραμμές ιδιαίτερα εντός ενός Έθνους – Κράτους , γραμμές που μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες σε τμήμα του Έθνους ή στο σύνολο του .

  • Ιδιαίτερα δε … όταν υπάρχουν και άλλα μέσα για να επιλυθεί η διαφορά ιδιαίτερα όταν αυτή η επίλυση γίνεται ΕΜΜΕΣΑ χωρίς την σύγκρουση και την τιμωρία = ζημιά «αθώων» από τις συγκρουόμενες πλευρές = τμήματα = κλάδοι = Έθνη .

    Παράδειγμα Θυμάμαι την οργή μου ..όταν το ΙΝΚΑ (νομίζω) είχε κηρύξει αποχή από την «Κατανάλωση» για να καταπολεμήσει την αισχροκέρδεια που υπάρχει στο Εμπόριο – Αγορά . Δηλαδή οι μισοί Έλληνες εναντίων των άλλων μισών (Εμπόριο) όπου όλα τα υπέρ και κατά που έχουμε αναφέρει καταλαβαίνετε εάν και πόσο ισχύουν  ενώ επιπρόσθετα σημειώστε ότι για τους 5-10 απατεώνες – την πληρώνουν οι 95 τίμιοι  και ιδιαίτερα προσθέστε ότι δεν είχαν εξαντληθεί όλα τα μέσα (όπως ανέφερα περί «νομιμοποίησης») για να βρουν οι Καταναλωτές το «δίκιο τους» … δηλαδή τι πιο απλό  ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΙΜΩΝ !! (εάν κάποιοι ήταν «ανίκανοι»  ε τότε ο «ανίκανος» καταναλωτής να πληρώσει το τίμημα και όχι το τίμιος Έμπορος  σκληρό αλλά έτσι είναι το ηθικό.. όσο ηθικό είναι  για αυτούς που έχουν αντικειμενική δυσκολία π.χ τρίτη ηλικία , την ηθική υποχρέωση την αναλαμβάνει η Πολιτεία , οι φορείς κλπ ) .

     Αλλο Παράδειγμα , Ενώ στην περίπτωση που είχε γίνει ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ ενάντια στην ΔΕΗ (κατανάλωση ρεύματος)  εεε εκεί μάλιστα  πίεσες  ,φώναξες , σε αγνόησαν  είχες επιχειρήματα με ηθική βάση ; …. είχες άλλο μέσο – μέσα να διεκδικήσεις των ΔΙΚΑΙΟ σου ;  ..ΟΧΙ .  Μπορούσες να αγοράσεις από αλλού ρεύμα ; ..ΟΧΙ … έχει κανένας το δικαίωμα να σου πει  να ανακαλύψεις τα ξύλα και το κάρβουνο για να ΚΑΛΥΨΕΙΣ τις ΑΝΑΓΚΕΣ φωτισμού – θέρμανσης ; ..ΟΧΙ (ως είπαμε στην αρχή περί μονοπωλιακών προϊόντων)  ε τότε για αυτούς και άλλους τόσους λόγους ….ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ και πάλι ΔΟΛΙΟΦΘΟΡΑ .

    Αλλο παράδειγμα  (έτσι για θυμηθούμε και το δήθεν χιούμορ μας…)   είσαι από 18-20 ετών ; έως … να πω … 55-70 ; …είσαι παντρεμένος με ανάλογης ηλικίας σύντροφο ;…. ηθικά – κοινωνικά – συντροφικά … οφείλει να ικανοποιεί σεξουαλικά – ερωτικά (δεν μιλάμε για βίτσια κλπ ..μιλάμε σοβαρά ..παρακαλώ… ) ο ένας σύντροφος τον άλλο σύντροφο ; … ΝΑΙ …. εε ο λαός λέει … «εάν δεν μπορείς εσύ …μπορεί άλλος-η» !! , εάν δηλαδή εμένα «μου την δώσει» στα σαράντα τόσο έτη μου  να ανακαλύψω την αίρεση «κοκο-γιοκ»  τι πρέπει να κάνει η σύντροφος μου ? … βρε χρυσέ μου …βρε αργυρέ μου …. με το καλό με το άγριο … εε άλλα μέσα δεν θα έχει να με πείσει για τις αυτονόητες – ηθικά – συντροφικά υποχρεώσεις μου – σου – τους –  και θα «μπορέσει άλλος…» . Θα φταίει ;;;;;  …δεν νομίζω …..

Συμπεράσματα  

  • Η δολιοφθορά  ως πράξη διαμαρτυρίας και αντίστασης  είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να εφαρμόζεται  ως μόδα –   «πλάκα»  – εκδίκηση κ.λ.π

  • Πρέπει να αποτελεί το έσχατο μέσο διεκδίκησης των «αιτημάτων» που θέτει το «σύνολο – πλήθος – κλάδος – έθνος» .

  • Πρέπει να καλύπτεται με ισχυρότατα – συντριπτικά επιχειρήματα , ηθικά , ανθρώπινα , οικονομικά κ.λ.π .

  • Πρέπει να εφαρμόζεται με τέτοιο τρόπο που να ζημιώνει όσο το δυνατό λιγότερο και λιγότερους  «αθώους» της «αντίθετης πλευράς» .

  • Είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την διαχειρίζονται asxetoi ή «asxetoi»  κυριολεκτικά και μεταφορικά ….


Αφήστε μια απάντηση

banner
asxetos.gr