Μενού
Αρχική / Εγκυκλοπαίδεια / Εγκυκλοπαιδικά / Ορισμοί και Θεωρίες (Σελίδα 25)

Ορισμοί και Θεωρίες

Πλούσιο υλικό από διάφορους ορισμούς και θεωρίες από διάφορα πεδία διαφόρων επιστημών!

ΕΓΕΛΙΑΝΙΣΜΟΣ

Η φιλοσοφική διδασκαλία του Εγέλου και των μαθητών του . Η επίδραση της φιλοσοφίας του Εγέλου είναι ανάλογη με την ερμηνεία , που δόθηκε στη διδασκαλία του .Οι κυριότεροι εγελιανισμοί είανι τέσσερις : 1) ο “ορθόδοξος εγελιανισμός ” , 2) …

Συνέχεια »

ΕΓΩΘΕΪΣΜΟΣ – ΕΓΩΤΙΣΜΟΣ

Όρος που καθιερώθηκε στη γαλλική από Σαντάλ και αναφέρεται στην αναλυτική μέθοδο που χρησιμοποιεί κάθε συγγραφέας σε ό,τι αφορά τη δική του προσωπικότητα . Ως φιλοσοφικός όρος ο εγωτισμός σημαίνει την προσπάθεια που καταβάλλουν ορισμένοι , όταν μιλούν ή γράφουν …

Συνέχεια »

ΔΙΦΟΡΙΣΜΟΣ

Η ιδιότητα των διάφορων εντόμων , όπως , π.χ. , των μεταξοσκωλήκων , που αναπαράγονται δύο φορές το χρόνο και οφείλεται σε ορισμένες επιδράσεις του περιβάλλοντος .

Συνέχεια »

ΔΙΧΡΟΪΣΜΟΣ

Με το όνομα αυτό χαρακτηρίζεται η ιδιότητα που έχουν μερικοί χρωματισμένοι μονάξονες διπλοθλαστικοί κρύσταλλοι να παρουσιάζουν διάφορα χρώματα , όταν το φως περνά από μέσα τους , με διεύθυνση παράλληλη προς τον άξονα ή κάθετη προς αυτόν .

Συνέχεια »

ΔΟΜΙΣΜΟΣ

Η εσωτερική διάρθρωση ενός συνόλου (κοινωνικοί κ.λ.π.). Ο όρος αναφέρεται σε πολλές περιπτώσεις , όπως σε υλικά αντικείμενα ( διάρθρωση ενός βιβλίου ή ενός οικοδομήματος ..) αλλά και σε πνευματικά ή ψυχολογικά φαινόμενα( η δομή της προσωπικότητας , του χαρακτήρα …

Συνέχεια »

ΔΡΥΪΔΙΣΜΟΣ

Θρησκεία των Κελτών . Ο δρυϊδισμός ήταν ινδοευρωπαϊκής προέλευσης και συγγενικός στις γενικές του γραμμές με το βραχμανισμό . Χάρη σε αυτόν ο κελτικός κόσμος διατήρησε την ενότητά του και τις εθνικές παραδόσεις του .

Συνέχεια »

ΔΥΝΑΜΙΣΜΟΣ ‘Η ΔΥΝΑΜΟΚΡΑΤΙΑ

Φιλοσοφικό σύστημα , σύμφωνα με το οποίο υπάρχουν στα υλικά στοιχεία δυνάμεις , που η συνδυασμένη ενέργειά τους καθορίζει την έκταση και τις άλλες ιδιότητες των σωμάτων . Η έννοια της δυναμοκρατίας συναντιέται σε ορισμένους Ίωνες φιλοσόφους .

Συνέχεια »

ΔΥΟΘΕΛΗΤΙΣΜΟΣ

Διδασκαλία της Εκκλησίας , σύμφωνα με την οποία στο πρόσωπο του Χριστού υπάρχουν δύο θελήσεις , η θεία και η ανθρώπινη . Ο όρος είναι αντίθετος προς την αιρετική δοξασία του μονοθελητισμού .

Συνέχεια »