Μενού
Αρχική / Εγκυκλοπαίδεια / Εγκυκλοπαιδικά (Σελίδα 88)

Εγκυκλοπαιδικά

Κατηγορίες με εγκυκλοπαιδικές καταχωρήσεις για επιστημονικούς νόμους, επιστημονικές θεωρίες και ορισμούς, αινίγματα, μονάδες μέτρησης, χημικά στοιχεία και ότι άλλο χρειάζεστε για να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας σε όλους τους τομείς.

ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ

Είναι η διαρκής αύξηση των τιμών και η συνακόλουθη μείωση της αγοραστικής δύναμης του χρήματος ….. Μορφές πληθωρισμού : α) Πιστωτικός : Πρόκειται για τον πληθωρισμό που προκαλείται από τη χρέωση του κράτους με συναλλαγματικές και δάνεια . β) Νομισματικός …

Συνέχεια »

ΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Φιλοσοφική θεωρία σύμφωνα με την οποία όλες οι αληθινές και βέβαιες γνώσεις μας κατάγονται από την νόηση και είναι ανεξάρτητες από την εμπειρία . Στηρίζονται σε λογικές αρχές και έννοιες που ενυπάρχουν στο πνεύμα μας και δε χρειάζεται να επαληθευτούν …

Συνέχεια »

ΠΕΡΣΟΝΑΛΙΣΜΟΣ

Φιλοσοφικό ρεύμα που υποστηρίζει ότι η προσωπικότητα είναι το αφετηριακό δεδομένο , η πρωταρχική , η πνευματική αρχή του όντος και αρνείται το κύρος των νόμων της αντικειμενικής πραγματικότητας .

Συνέχεια »

ΠΑΤΡΩΝΙΑ

Είδος πολιτικής σχέσης που θεμελιώνεται στην παροχή πολιτικής ή άλλης προστασίας με αντάλλαγμα από μέρους του προστατευόμενου ( πελάτη) την παροχή προς τον πάτρωνα διαφόρων υπηρεσιών και εξυπηρετήσεων .

Συνέχεια »

ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ

Πρωτόγονο σύστημα κοινωνικής οργάνωσης που σύμφωνα με τη γνώμη των κοινωνιολόγων αντικατέστησε την μητριαρχία . Βάση της πατριαρχίας είναι το γένος ( πατριά ) . Τα μέλη του γένους συνδέονται με δεσμούς αίματος , ενώ οι γυναίκες λαμβάνονται από άλλο …

Συνέχεια »

ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΙΑ

Είναι η υπερβολική εκτίμηση του ρόλου ενός ανθρώπου , ο υπέρμετρος θαυμασμός για μια προσωπικότητα , η καλλιέργεια της εντύπωσης ότι ένας άνθρωπος καθορίζει την ιστορική εξέλιξη .

Συνέχεια »

ΠΑΤΕΡΝΑΛΙΣΜΟΣ

Πολιτικός και ιστορικός όρος που σημαίνει τη χειραγώγηση και την ποδηγέτηση της κοινωνίας , που κρίνεται ως ανώριμη από ηγέτες που αναλαμβάνουν οι ίδιοι τις πρωτοβουλίες της ιστορικής εξέλιξης ή της διαχείρισης των πολιτικών και κοινωνικών ζητημάτων .

Συνέχεια »