Μενού
Αρχική / Άρθρα / Οικονομία & Επιχειρήσεις / Web Site Story . Τι πουλάει πιο πολύ;

Web Site Story . Τι πουλάει πιο πολύ;

Τι πουλάει πιο πολύ;

Η εύκολη απάντηση είναι το σεξ. Όμως υπάρχει κάτι που πουλάει καλύτερα από το σεξ. Και αυτό το κάτι είναι το στόρυ.Το στόρυ είναι το παραμύθι. Όχι το παραμύθι με την έννοια του πουλάω φύκια για μεταξωτές κορδέλες αλλά με την έννοια του να πλαισιώσεις σωστά αυτό που πουλάς για να το διαφοροποιήσεις από αυτό που πουλάει ο διπλανός σου.

“Το στόρυ από μόνο του μπορεί να πουλήσει ένα προϊόν που αλλιώς δε θα είχε καμία υπόσταση”

Το στόρυ από μόνο του μπορεί να πουλήσει ένα προϊόν που αλλιώς δε θα είχε καμία υπόσταση. Ποιός θα φανταζόταν ποτέ ότι θα μπορούσε να πουλήσει 100.000.000 κίτρινα λαστιχένια βραχιολάκια για το χέρι, αν κάποιος δεν του είχε πει ότι αυτά θα συμβολίζουν την καταπολέμηση του καρκίνου για το ίδρυμα του Lance Armstrong, του καλύτερου ποδηλάτη που αρρώστησε από καρκίνο και παρόλα αυτά κέρδισε 4 συνεχόμενες φορές το Tour De France; Εκεί δεν αγοράζεις το βραχιόλι. Αγοράζεις την ιστορία.

Δε χρειάζεται να πάμε τόσο μακριά όμως. Πες μια καθημερινή συνήθεια. Η πιο απλή: Το τι νερό πίνουμε. Αλλος είναι ικανοποιημένος με της βρύσης, άλλος θέλει να πίνει εμφιαλωμένο, άλλος δεν κατεβάζει παρά μόνο Evian. Ναι, δε λέω, το νερό διαφέρει. Αλλά διαφέρει τόσο που δε μπορεί ούτε ο πρόεδρος της Evian να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ του Evian και του νερού Αύρα, ας πούμε. Γιατί λοιπόν να κάνει τα διπλά λεφτά; Μήπως έχει να κάνει με το στόρυ ότι το Evian είναι καλό, το πίνουν όλοι οι αστέρες του Hollywood και επειδή σου εξηγούν ότι «φιλτράρεται σταγόνα-σταγόνα» μέσα από τα πετρώματα που περνάει πριν αναβλύσει στην πηγή;

Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν άπειρα. Χρόνο να έχετε και να σας τα λέω. Σε τι διαφέρει η ωραιότατη σόδα Σουρωτή από το γαλλικό Perrier; Κάντε ένα τυφλό τεστ ζητώντας από κάποιο φίλο να σας βάλει και από τα δύο σε διαφορετικά ποτήρια. Κλείστε τα μάτια και προσπαθήστε να βρείτε ποιό είναι ποιο. Πόσες φορές στις 10 μπορείτε να το βρείτε σωστά;

Το τεστ αυτό απλά θέλει να αποδείξει το ότι αντί να σκέφτεσαι “θέλω νερό με μπουρμπουλήθρες”, το marketing του Perrier σε έχει κάνει να σκέφτεσαι “θέλω Perrier”. Γιατί θες Perrier; Επειδή έχεις πείσει τον εαυτό σου ότι αξίζεις το καλύτερο, θες αυτές τις ολοκάθαρες μπουρμπουλήθρες της διαφήμισης που κάνουν φιζζζζζ. Είναι μια μικρή πολυτέλεια την οποία θέλεις να τη ζήσεις.

Με άλλα λόγια: πιστεύεις το στόρυ γιατί (ασυνείδητα) θες να πιστέψεις το στόρυ.

Σκέψου τώρα αυτό που πουλάς εσύ. Πώς μπορείς με μια αλλαγή στη συσκευασία και στο χρώμα του προϊόντος σου να τους βρεις ένα έξυπνο στόρυ το οποίο να πουλάει;

Ένα Hyundai Accent ας πούμε κάνει 8.900 ευρώ. Μια μικρή Mercedes S-Class κάνει περίπου τα δεκαπλάσια. Αξίζει πραγματικά η Mercedes όσο δέκα Hyundai; Μάλλον όχι. Αλλά γιατί κάνει δεκαπλάσια; Επειδή κάθε φορά που πας στην αντιπροσωπεία και βλέπεις το σηματάκι της Mercedes, αυτό σου λέει μια ιστορία. Την ίδια ιστορία θα λέει μετά και η Mercedes σου στους φίλους σου για σένα. Κάθε φορά που κλείνεις την πόρτα της Mercedes και ακούς αυτό το βαρύ «γκντουπ», νιώθεις πως είσαι απόλυτα ασφαλής μέσα σε αυτό το μικρό χώρο. Το ότι τα φώτα ανάβουν μόνα τους τη νύχτα, οι υαλοκαθαριστήρες δουλεύουν αυτόματα όταν αρχίσει η βροχή, το ότι το ραδιόφωνο μπορεί να αυτοπρογραμματίζει τις μνήμες του όταν πας σε μια άλλη πόλη, όλα αυτά συντελούν στην ιστορία που λέει η Mercedes.

Και έτσι όλοι είναι ικανοποιημένοι.Γι αυτό σου λέω. Βρες ένα στόρυ. Πες μια ιστορία η οποία θα φαίνεται αυθεντική. Μία ιστορία την οποία οι πελάτες σου θα μπορούν να βιώσουν ως πραγματικότητα και αμέσως έχεις την επιτυχία στο τσεπάκι σου.

Αλλο παράδειγμα τέτοιας ιστορίας; Ένα μικρό ταβερνάκι το οποίο δε σου γεμίζει το μάτι σου με τίποτα, είναι δίπλα από τον Ερυθρό Σταυρό. Βλέποντάς το απ’ έξω δε θα ήθελες να μπεις ούτε αν χαθείς και θες να ρωτήσεις πώς θα βγεις στην Κηφισίας.

Το φαγητό του όμως είναι τόσο καλό και αυτό είναι τόσο χωμένο σε ένα στενάκι που δημιουργεί μια καταπληκτική ιστορία την οποία λέει ο ένας στον άλλο: Έχω βρει σου λέω ένα ταβερνάκι απίστευτο, χωμένο σε κάτι στενά, αλλά μιλάμε για τρομερό φαγητό!

Η ιστορία είναι αυθεντική και γι αυτό είναι και πετυχημένη. Ο (Μανιάτης) ταβερνιάρης δε νομίζω καν να την επινόησε και να τη διέδωσε. Ο άνθρωπος απλά έχει καταπληκτικό φαγητό. Η ιστόρια γεννήθηκε από μόνη της από τους πρώτους πελάτες.

Επέζησε και διαδόθηκε γιατί είναι “λογικό” μέσα σε τόσες ταβέρνες που χρεώνουν πολύ για να έχουν ωραίο ντεκόρ, μουσική και τσαχπίνες σερβιτόρες να υπάρχει και κάποια που απλά έχει καταπληκτικό φαγητό.

Αυτό είναι ένα δυνατό στόρυ.

Το δικό σας προϊόν τι στόρυ έχει ;

 


Αφήστε μια απάντηση